Nyår i Skåne

God morgon!

Nu är jag tillbaka i Madrid och sitter på jobbet som vanligt hehe. Idag hade jag inte tänkt prata om det dock, utan om vår vecka hemma i Skåne.

Måndagen den 29e december åkte vi till flygplatsen för att ta flyget till Köpenhamn. Därifrån tog vi sedan tåget till Hässleholm där mamma och pappa hämtade oss. Så efter många timmars resande kom vi hem till Sibbhult. Och äntligen kände jag julstämningen i kroppen. Julgranen stod pyntad och fin som den alltid gör vid den här tiden på året därhemma, julstjärnorna och ljusstakarna lyste i fönstren och elden i kaminen sprakade och värmde i köket. Vad härligt att vara hemma!
Den kvällen gjorde vi inte så mycket utan vi gick och la oss ganska tidigt. Vi hann med att prata lite och leka lite med Algot, min systerson, som också var där hemma med Hanna.

Under veckan hann vi med mycket. Vi firade nyår med mina systrar, deras pojkvänner och några av deras vänner, samt mina två syskonbarn Algot och Tova såklart :O) En härlig kväll med massa skoj! Vi åt en underbart god middag, spelade spel, snackade, gick till torget vid tolvslaget för att se på raketerna, dricka champagne och äta de tolv vindruvorna som man alltid gör i Spanien vid tolvslaget för att få tur under kommande år. Tack alla för en underbar kväll!

Vi var hos mormor och morfar två gånger för att hälsa på och fika. Alltid lika mysigt att vara där! Vi hälsade också på gammelfarmor Agnes för att se hur det var med henne. Vi åkte allihopa och jag tror nog att hon blev glad för besöket. Hon är 99 år och blev trött fort, så vi stannade inte så länge, men det var skoj att se henne. Och nog har hon kvar humorn alltid, för innan vi gick hem, när jag fått på mig jackan så sa hon med glimten i ögat: "Men har du satt 5-öringarna till knappar!" och så flinade hon lite åt mig. hehehe!
Min farmor kom också och hälsade på hemma och likaså kusin Victor och hans tjej Annie som är min pappas kusins barn, hehe så släkt till mig bägge två. Roligt att se dom var det! Vi hann också gå och titta på Victors nya lägenhet. Väldigt fint var där. Vi var också förbi hos morbror Göran samt moster Milla under veckan för att säga hej och snacka lite.

En kväll gick vi också hem till min kompis Sandra för att se på hennes och Anders hus och hur de fått det. Väldigt fint och väldigt skoj att träffa Sandra igen eftersom det var så länge sedan vi sågs!

Dessutom hann vi med att ta en shoppingrunda. Vi hittade nya gardiner på Ekohallen, och i stan hittade jag ny skiddress tills vi ska till fjällen. Jag hittade också en fin kofta och två små gröna dukar till vardagsrummet.

Nästsista dagen åkte jag och Carlos till Tydingesjön för att åka skridskor på morgonen, och på eftermiddagen var vi hos Lina för att jag skulle bli färgad i håret och vi passade på att spela lite rockband eller vad det heter med Lina och Jonas. Det var roligare än jag trodde faktiskt, men väldigt svårt! haha

Detta var veckan därhemma. Jag saknar redan alla och den goda maten! hehe Jag är glad att jag hann med att träffa så många och att vi fick lite äkta svensk vinter med kyla, snö och is!

Ha det så bra allihop så ses vi snart igen hoppas jag!

Fin de mar!


Kommentarer
Postat av: Saadet

Najs blogg du har:) Ska vi följa varandra på bloglovin? Det skulle vara kul tycker jag :) Kraaaam! :)

2010-01-10 @ 15:52:16
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0