Det nya året

Hej hej!

Än har det gått hyfsat bra under det nya året. Det har varit en ganska händelserik vecka efter hemkomsten från Sverige. Jag har jobbat alla dagar hittills och det ska bli skönt med ännu en vecka ledigt efter onsdag.

Förutom att jobba har vi hunnit med att fylla kylskåpet, hänga upp de nyinköpta gardinerna och lite annat smått hemma i lägenheten.
I lördags efter jobbet åkte vi till Anna och Victor, för att käka middag med några kompisar. Det blev mycket mat, många glada skratt och mycket singstar eller ett av de där sångspelen, hehe. Jag håller inte så bra koll på vilket som är vilket. Men roligt var det i alla fall! Jag och Simone försökte sjunga lite även om alla låtar var på spanska och vi knappt kände igen någon av dem, så vi snubblade mest på orden haha. Efteråt spelade vi Buzz, som jag och Carlos hade provat på nyår hemma hos syrran också. Ett roligt frågespel med ganska internationella frågor så att alla kan vara med oavsett var man är ifrån. :O) Det var en trevlig och mysig kväll och det är roligt att ibland träffas hemma som man gör i Sverige och inte alltid träffas ute på puben. Nästa gång är det nog vår tur att bjuda, ska bli skoj!

I söndags så kom snön till Madrid igen och under hela eftermiddagen som jag satt på jobbet, vräkte det ner snö. Så när jag äntligen ska köra hem kl 21, så är gatorna fulla med snö och som ni kanske vet så har ingen vinterdäck på bilen i detta land och man kasade åt alla håll med bilen. I en korsning körde såklart en annan bil in i mig och vi blev stående för att fylla i papprena till försäkringen och sådär. Eftersom ingen av oss hade varit med om det innan så visste vi inte hur man gjorde, så det tog en evinnerlig tid och efteråt fick jag köra i 50km/h hela vägen hem för det var halt som bara den och jag var rädd att råka ut för nåt mer. Men tack och lov så gick det bra för oss bägge och bilarna var inte alltför skadade.
Igår och idag tog jag bussen till jobbet istället, för att slippa problemen med att köra med snö och is på vägen.

Nu sitter jag som alltid på jobbet och skriver och ska snart åka hem. Ska bli skönt.

Ha en bra kväll allihop!

Fin de mar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0