Måla, måla och det blir så fiiiint!

Hejsan alla glada!

Jag tänkte ta och berätta lite om allt som har hänt efter semestern i Alicante, för det har ju hunnit gå några veckor nu... helt sjukt vad dagarna knallar på...

I alla fall, jag och Carlos hade några lediga dagar kvar efter det att vi kom hem från Alicante. Vi hade bestämt oss för att vi skulle börja på att måla om lägenheten. Det har nämligen blivit stora vita fält runtom fönstrena när dessa byttes ut för någon månad sedan. Vi började med att åka och välja färger och köpte de vi tyckte skulle bli bra.
Jag har efteråt ångrat mig många gånger om... det är ju inte så lätt att se hur färgen ska bli när man ser den på en liten papperslapp i affären. Men, men... vi började med att måla en senapsgulaktig färg inne på "kontoret" där datorn är. Den skulle vi haft även inne i gästrummet men jag ville inte det och vi köpte till slut en fin beige färg som vi målade där. Vi målade sedan vårt sovrum i turkos som jag ville och jag måste säga att det blev fint faktiskt. Sen har jag tänkt att ha vita möbler och gardiner och så där inne så det dämpar färgen lite men att det ändå är en glad färg. Så nu har vi alla de små rummen färdigmålade. Vi har också målat klart runt fönstren och balkongdörren i vardagsrummet, men eftersom vi hade lyckats välja en färg som är nästan precis likadan som den vi hade så tänkte vi vänta med att måla klart tills vi hittat nya möbler så vi inte behöver sätta upp den gamla tvhyllan igen och så. Jag ska försöka lägga upp bilder sen när vi har fått iordning lite för just nu ser det lite si och så ut.

Förutom att måla så har vi mest jobbat och slappat, men vi har också hunnit med att vara ute och ätit, varit ute med några av mina jobbarkompisar och festat. Jag har också hunnit träffa några av mina tjejkompisar och pratat ikapp om vad som har hänt den senaste tiden. Det är alltid härligt med lite tjejsnack hehe.

Nu har jag nattskift igen denna veckan, jag har två nätter kvar med denna, så det är inte så långt kvar. Det har gått bra och jag trivs med dem jag jobbar med denna gången. Ikväll har vi varit hos Ida K på middag också för hon har fyllt år. Det var roligt att träffas för det var ett tag sedan nu.

Det får vara allt för denna gången!

Pöss och kram!
Fin de mar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0