Alicante med familjen

Hej hopp!

Nu var det på tiden att jag skrev lite här!

Det jag ska berätta om har de flesta av er säkert redan läst om på syrrans fina blogg :O) men jag tänker ändå berätta min version av det hela. Det jag menar är vår semestervecka med hela tjocka familjen i Alicante! :O)

Så, lördagen den 3 oktober var det dags för mig och Carlos att äntligen bege oss med bilen mot Alicante, dit min familj skulle komma direkt med flyget. Jag hade planerat för denna veckan väldigt länge och jag hade vad jag hoppades hittat det perfekta stället för oss alla att bo på under veckan. Jag hade fixat med dekoration till mammas 50års fest som vi skulle ha där och jag hade bakat en kladdkaka.

Vi lämnade Meco runt 8-tiden på morgonen och vi var framme i Coveta Fumá utanför Alicante (byn där huset låg) vid halv ett på eftermiddagen. Min familj skulle landa vid halv två. Vi tittade runt i huset och bar upp all vår packning och den maten vi hade tagit med oss. Huset var stort med en stor terass som gick runt hela huset. På framsidan fanns ett stort långbord under tak där man kunde sitta och äta, och på baksidan fanns också ett stort bord med bänkar att sitta vid. Här fanns också en utomhusbar med grill och ett stort paellastekjärn att laga mat på. Och så fanns det såklart en pool också! Vad härligt!
Rummen låg i tre olika hus och vi kunde dela upp oss så att man kunde få lite lugn och ro fast vi var så många.

Medan Carlos körde för att hämta alla på flygplatsen (hälften och andra hälften fick ta en taxi), så satte jag igång att laga lite mat eftersom jag visste att alla skulle vara hungriga när de kom. Det fick bli pasta och tomatsås med majs och champinjoner, samt oliver till.

Sedan kom då alla, mamma & pappa, mormor & morfar, Hanna, Peo & Algot, samt Lina & Tova. Vad härligt att se dem! Jag hade inte träffat dem sedan i april då jag var hemma och hälsade på (förutom mamma och pappa som var hos mig i juni). Mamma hade inte vetat att vi ungar skulle med på resan och hon var överraskad och glad. Dessutom blev hon lite överraskad av huset hoppas jag :O)

Veckan gick snabbt och vi hade verkligen tur med vädret eftersom det hade regnat väldigt mycket veckorna innan och till och med varit översvämning på vissa ställen längs med kusten. Men vi hade runt 28 grader varmt hela veckan och sol :O) Det var härligt att slappa vid poolen, käka grillat och dricka sangria!
Vi hann med att åka till byn brevid, El Campello, att se lite av Benidorm, vi var vid stranden två dagar och solade och badade. Vi var också inne i Alicante en kväll och såg stan lite. En av mina kompisar från Alicante som pluggade i Skövde samtidigt som mig var med inne i stan och visade oss runt litegrann. Han var också och hälsade på i huset en eftermiddag, så jag hann träffa honom två dagar i alla fall. Det var skoj eftersom det var ett och ett halft år sedan jag träffat honom senast. :O)

På torsdagen firade vi mamma med fin dekoration och en brakmiddag med massor av olika tapas (smårätter) och sangria! Till efterrätt hade vi min kladdkaka med glass samt en annan chokladtårta som vi köpt. Det blev jättelyckat och det var en mysig kväll! På fredagen, som ju var mammas födelsedag egentligen, fick hon frukost på sängen och sina presenter. Vi firade henne på torsdagen eftersom min familj skulle flyga hem tidigt på lördagen och därför var vi tvungna att lägga oss tidigt den kvällen.

Sen måste jag ju berätta om när morfar, som ju gillar alla typer av snaps och sådant, fick syn på en liten colaflaska med en liten skvätt ljusgrön vätska i. Han tog sig en slurk men sprang fort till vasken, puttade undan mig och spottade ut allt igen. Sen stönade han "usch örk! fy, vad är detta för något?" och jag som vände mig om och såg på flaskan med sköljmedel som jag tagit med hemifrån ifall någon behövde tvätta lite, började asgarva och försökte samtidigt förklara för stackars morfar vad det var han druckit. Hehehehe jag skrattade hela kvällen och varje gång jag minns det så skrattar jag. Du är för rolig morfar!

Det var en underbar vecka med familjen och jag tror alla var nöjda och glada med allt! Det enda som var lite synd var att många av oss blev magsjuka när vi kommit hem igen. Men det fick det vara värt! hehe

PS. Foto kommer.

Kram och hej! leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0