Härliga höstdagar!

Hej svej!

Efter nattskiftet har jag varit ledig i 4 dagar. I lördags sov jag till kl 13 och när jag vaknade hade Carlos gjort mat till oss :O) underbara Carlos!

På kvällen gjorde vi inte så mycket, utan vi tog det lugnt med en film och popcorn, mysigt!

Söndagen blev däremot en händelserik dag. Vi tog motorcykeln in mot stan men vi åkte till en av alla förorter som finns till Madrid. Carlos ville nämligen visa mig något ganska så speciellt. Det är en man som under 40 år och helt utan utbildning har byggt upp en katedral. Den är allt annat än perfekt och den är långt ifrån färdig, men den har ändå sin charm och det är underligt hur någon kan lägga ner mer än halva sitt liv till att försöka göra något sådant. Dessutom berättade han med stolthet om hur han lyckats få ihop olika delar och hur han löst problem på olika sätt. Han måste vara en arbetsam och envis man.
Efteråt åkte vi och åt på Makro och sen blev det en sväng förbi Carlos föräldrar för att säga hej. Sen åkte vi till parken och spelade kubb i det fina vädret. På kvällen blev det middag framför ett av de få program vi följer, Pekin Express, en tävling där det gäller att lifta sig fram genom asien och komma först till olika platser. 
Det var en underbar dag med min gulleplutt!

På måndagen sov jag länge och sen städade jag lägenheten tills Carlos kom hem. Sen gjorde vi inte så värst mycket på kvällen. Jag satt och surfade lite på nätet medan Carlos spelade Wii.

Igår, tisdag, jag gick upp när Carlos åkte till jobbet och satte mig framför datorn en stund. Vid 10-tiden var jag trött eftersom jag inte sovit så mycket på natten så jag la mig framför tvn en stund och somnade såklart. Jag sov nästan 4 timmar, låter mycket men det är inte så lätt att vända tillbaka till att vara vaken på dagen och sova på natten efter en veckas nattskift. Men, men, jag masade mig ur soffan och gjorde mat medan jag pratade med mamma och Hanna på internet. Sen hoppade jag in i duschen och gjorde mig klar för att sedan åka till IKEA med Carlos när han kom hem från jobbet. På IKEA köpte vi ett bord att ha ovanför tvättmaskinen ute på den inglasade terassen där vi har vårt lilla "tvättrum". Vi köpte också gardiner till att sätta upp där. Vi köpte gardinstänger till alla rummen, ett överkast, gardiner till sovrummet och lite annat smått och gott.
Innan vi körde hem gick vi till en wokrestaurang nära IKEA där de har buffet. Vi åt så vi rullade ut ur restaurangen hehe, sååå gott! När vi kom hem blev det sängen direkt eftersom bägge var trötta och gnälliga.

Nu är vi ett steg närmre att få det fint i lägenheten! :O) sakta men säkert ser man förbättringar.

Fin de mar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0