Mat och marknad

Hej hopp igen!

Ja middagen med Carlos föräldrar gick bra :O) Det var trevligt att träffas allihop tillsammans igen och se när Carlos föräldrar babblar på så man inte hinner med att översätta hälften och mina föräldrar nickar och ler och försöker förstå något av det de pratar om hihihi  samt alla vänlighetsfraser på bägge språken som flyger hit och dit i luften och man försöker översätta så gott man kan så att det ska passa in i det andra språket. Maten var jättegod och man blev väääldigt mätt. Ja, mamma och pappa fick nog äta så det stod ur öronen när de var här hihi, man måste ju försöka leva upp till all god mat man får när man är hemma! ;O)

På söndagen var vi på marknaden "el rastro" i Madrid. Det var varmt och trångt då det alltid är massor med folk där och på sommarhalvåret kommer det dessutom fler turister vilka gör att det blir ännu mer folk. Mamma och pappa handlade massa fina saker, även några till mig och mina systrar, tack så mycket!

På måndagen åkte mamma o pappa hem tidigt på morgonen och det blev tomt i lägenheten. I veckan har jag mest jobbat och slappat då det är för varmt för att vara ute tycker jag och jag är så trött när jag kommer hem från jobbet nu när jag går upp kl 5.20 varje morgon och börjar kl 7. Igår gick vi i alla fall en liten runda och passade på att hälsa på Carlos bror Ángel och hans familj som också bor i Meco, samt leka lite med deras hund Cobu som är så söt. Det är typ en blandning mellan en golden retriver och en tax, för den ser ut som en golden men har lång kropp och korta ben som en tax hihi, ganska skojig mix måste jag säga!

Nu blev det ett långt inlägg igen..... hmm..... får skriva oftare istället.....
ha det bra nu allihop!

Over and out från ett grymt hett Madrid!
Fin de mar!


Kommentarer
Postat av: Hanna

hur varmt är det? vad kul att de handlat till oss. ska bli skoj att se :)

2009-06-25 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0