Nattskift är slitsamt

Hej hopp!

Nu var det några dagar sedan jag skrev så en liten uppdatering är väl på sin plats nu. Så här kommer den...

Förra veckan jobbade jag dagtid måndag-onsdag och allt var som vanligt. Torsdag och fredag var helg för mig och på torsdagen passade jag på att möta upp Carlos i stan när han slutade jobba vid 14.15 och vi åt tillsammans på Makro innan vi åkte till poolen för att sola och bada hela eftermiddagen/kvällen.

På fredagen träffade jag José, en kompis från min tid som utbytesstudent här i Madrid, och vi gick en runda i centrum av Madrid och åt lite tapas. Jag köpte ett par fina örhängen också på en liten minimarknad som vi gick förbi. Sådana marknader brukar dyka upp lite varstans i detta land och jag är ett stoooort fan av dessa marknader och måste alltid stanna och titta lite... hihi :O)  På eftermiddagen gick jag till poolen och simmade och solade lite medan Carlos skjutsade sin pappa till sjukhuset för lite prover. På kvällen var vi bjudna på middag hos Ida K och vi fick massa hemlagad god spansk mat, smaskens! Vi var totalt 12 personer och det var skoj att se lite nya ansikten även om jag hade träffat de flesta innan. Som avslut på kvällen gick vi till en terass och tog en drink (även om jag då var trött och valde en cola istället hihihi). Det var en härlig dag!

På lördagen gjorde jag inte många knop och sov länge och låg sedan i soffan och slappade mest hela dagen. Jag skulle nämligen börja jobba natt och ville vara så utvilad som möjligt.
Nu är det måndag och jag är inne på min tredje av sju nätter... ojojoj... det här är jobbigare än jag trodde... men det ska nog gå bra hoppas jag! Bara att bita ihop!
Att ta sig hem imorse var en historia i sig... och ingen trevlig historia vill jag lova... jag hade lovat Carlos att hämta några grejor till honom hemma hos hans föräldrar på morgonen innan jag körde hem för han behövde ha dem med sig till jobbet. Dit hittade jag hur bra som helst, nästan så jag var stolt över mig själv hihi. Parkeringen var lite svårare och det tog lite tid innan jag kunde parkera vettigt. Sedan fick jag ringa på massa gånger på dörren för att Carlos pappa skulle komma och öppna vilket i sig inte är så konstigt eftersom klockan var lite över 7. Sen kom då det stora problemet.... att inte köra fel på vägen hem med alla avfarter man ska komma ihåg på motorvägen. Den första kom jag ihåg och den andra... men den tredje missade jag, attans! Så var jag plötsligt på väg in mot stan istället för ut ur den. Måste vända... och så hamnade jag inne i nåt kvarter och ringde Carlos för att be om vägbeskrivning. Ok, tror ni jag följde beskrivningen rätt? nej precis... jag svängde åt samma håll igen efter att ha virrat runt för att komma ut så samma väg (massor med enkelriktade vägar i denna stad). Men som alltid har jag lite tur i oturen och kom fram till den gatan jag kör på när jag kör hem från jobbet och hittade därefter hem. Men eftersom klockan då var vid halv nio så var det trafikstockning och istället för att vara hemma på 35 minuter tog det en timme... så därefter var det en hemskt trött och irriterad Ida som kröp ner i sängen vid kl 10 istället för kl 8 när jag borde varit hemma. Hahaha, är det något jag önskar att jag hade haft så är det lokalsinne! Kan man beställa det någonstans tros?

Ha en bra dag!
Fin de mar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0