Madrids underbara variation

Hejsan alla glada!

Idag är det en trött Ida som sitter och försöker koncentrera sig på jobbet... nu jobbar jag morgonskift igen och börjar kl 7. Det vill säga att jag går upp kl 05.20! I natt kunde jag inte somna och har därför sovit ungefär 3-3,5 timme, usch!

Men det var inte det jag ville berätta om... utan jag skulle berätta om min "helg". Jag har nu haft två dagar ledigt och det har varit såååå skönt! I tisdags tog jag det ganska lugnt på morgonen, tvättade lite och plockade därhemma och satt lite framför tv:n. Sen lagade jag mat till Carlos och mig när han kom hem från jobbet. Efter det åkte vi och pratade lite med företaget som ska byta våra fönster (ja, för snart ska vi få nya fina fönster i lägenheten! och slippa de fula järnfönstrena som släpper in både kyla och värme alldeles för mycket). Efter det åkte vi och handlade mat och jag köpte även ett par svarta tajta jeans till hösten, för de jag har är så slitna så de närstan är gråa hihihi. När vi kom hem tränade jag och duschade och sen kröp jag upp i soffan med Carlos en stund innan det var dags för sängen.

Igår åkte jag in till Madrid för att äta lunch med Jessica (en kompis jag lärt känna genom jobbet). Hennes kusin och kusinens kompis var på besök och följde också med och åt. Vi åkte till en mysig restaurang nära centrum, med konstinspirerad inredning men samtidigt hemtrevlig med träpelare och träbord i furu eller nåt liknande. Maten var väldit god dessutom! :O) Efter maten gick vi en shoppingrunda, men jag köpte faktiskt inget denna gång. Jag tog bussen hem vid halv åtta på kvällen. Det var roligt att träffa Jessica som jag inte sett på ett tag nu! Och alltid roligt att träffa lite nytt folk också.

Det finns så många restauranger i denna stad i alla dess stilar och med mat från världens alla hörn! Jag älskar att det finns så mycket att välja på i Madrid! Och alla speciella och roliga inredningar de har! I lördags var jag och Carlos på en bar som serverar spansk och peruansk mat tror jag det är. Jag provade en potatis fylld med köttfärs och ägg, den var jättegod! Carlos åt en slags majsomelett fylld med kyckling, ägg och någonting mer, men han gillade inte den så mycket hehe. Förresten så blev det ingen utgång i lördags, det var ingen annan som verkade sugen på att gå ut... det brukar vara så när vi har bestämt att hitta på nåt hehe, men vi hade det mysigt och var på några ställen och åt tapas och åkte på så vis en runda med motorcykeln också.

Det var allt för denna gång!

Puss och hej!

Fin de mar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0