Hett svett var det här ja!

Hej hopp i lingonskogen!

Nu har jag varit ledig i fyra härliga dagar! Då tänker ni, "ja men vad mycket roligt hon har hittat på då i det fina vädret i Spanien!" hehe
Nä se du så var det inte! jag har mestadels sovit, slappat och kollat på film.... hehe det låter lite konstigt men det är lite jobbigt att vända rätt på dygnet igen och man sover dåligt på natten och sen för länge på morgonen när man väl somnar. Dessutom har det varit så varmt ute de senaste dagarna att man helst inte vill gå ut om man inte ska till poolen... puhhh vad det kan va jobbigt med värme ibland! Man svettas utomhus, inomhus, på natten, på dagen... alltid! hehe förutom där det finns luftkonditionering då vill säga!
Vi hann i alla fall med att vara vid poolen hela eftermiddagen i måndags, det var skönt! Igår spenderade vi eftermiddagen med att leta ett nytt däck till Carlos företagsbil vilket inte var lika enkelt som det kunde verka eftersom det var en udda storlek som de inte hade inne i lager på något ställe förutom ett, och det stället åkte vi ju till sist såklart! hehe Men till slut fick han sitt däck och även det andra lagat, för han hade helt förstört ett och det andra hade han fått punka på någon dag innan. Så det kan gå!

Vad finns det mer att berätta? hmmm..... jag har kommit långt i den tredje Stieg Larsson boken, spännande spännande! Jag läser varje ledig stund jag får över ungefär för jag är lite sån att när jag väl har börjat med en bok så kan jag inte sluta förrän jag har läst ut den.

Igår tränade jag faktiskt också, det var kryss i taket för det var ett tag sedan sist om man inte ska räkna de gånger jag har simmat lite när vi varit vid poolen, eller när jag springer när jag har bråttom någonstans (vilket i sig är ganska ofta) eller att jag alltid går fort. Jag och Carlos har nämligen köpt några små hantlar för att kunna träna lite hemma. Och hur kommer det sig undrar ni då? Jo, jag fick höra talas om en bra träning som finns på youtube av en jobbarkompis (tack tack för det!), och för denna träning behöver man hantlar. Träningen heter "30 days shred" av Jillian Michaels och är som ett styrketräningspass (3 olika nivåer) som man ska göra varje dag i 30 dagar. Jag kommer nog inte att göra den varje dag om jag känner mig själv rätt, men eftersom jag mest vill komma i form lite och hålla igång musklerna så funkar den bra för mig även om jag skulle hoppa någon dag ibland. Men mest för att vi snart ska på semester och då kan jag inte ta med mig träningen, så jag får nog börja om på riktigt när jag kommer hem sen. Men jag hoppas att det ska hjälpa lite i alla fall för att komma igång.

Ok, det var allt för denna gång!

Ha det bra! Fin det mar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0