Julafton kom och gick

God morgon i stugan!

Ja, då var julafton över. Det blev en lagom fartfylld dag på jobbet med lite snackande och skrattande med jobbarkompisarna. Jag tog ut en timme och körde hem kl 14 istället för 15. Det var skönt efter att ha sovit 4 timmar natten innan eftersom vi varit på cocktailparty med Carlos jobb, vilket var en upplevelse i sig. Alla såndana tillställningar med jobbarkompisar har en speciell atmosfär, även i Spanien hehe. Goda tapas fick vi i alla fall och det var trevligt att träffa några av de människor som Carlos jobbar med.

Tillbaka till julafton då da. När jag kom hem hade Carlos gjort mat till mig och jag åt och somnade sedan på soffan i ungefär 2 timmar. Efter det loggade jag in på skype och ringde hela tjocka släkten nästan för att säga god jul osv. När detta var avklarat så bytte jag om och gjorde mig iordning för kvällen, jag och Carlos gav varandra våra julklappar, och sedan gav vi oss av till Carlos föräldrar där vi skulle spendera kvällen med hela familjen.

I julklapp av Carlos fick jag en parfym och duschtvål från Benetton, samt biljetter till vilken musikal jag vill! Underbart! Jag har velat gå på musikal så länge nu och det ska bli så kul att äntligen göra det! Jag måste bara hitta en som jag verkligen vill gå på. Carlos fick en snygg huvtröja av mig och två tavlor till lägenheten som han ville ha.

Hos Carlos föräldrar blev det mycket tapas och sen getkött som de alltid äter till julen. Till efterrätt blev det lite tårta, turrón, marsipan och frukt. Gott var det! Det blev mycket stoj och stim eftersom vi var ganska många i den lilla lägenheten: Carlos föräldrar, Carlos och tre av hans fyra syskon med deras respektive och barn. Totalt var vi 14 personer. Det var en trevlig kväll och vid halv ett på natten begav vi oss hem för att sova eftersom jag skulle upp och jobba idag.

Så nu sitter jag här på jobbet igen. Hoppas jag kan ta ut en timme idag också och gå hem kl 16 istället för kl 17. Hoppas, hoppas! Men under tiden får man göra vad man kan för att underhålla sig eftersom vi inte har så mycket samtal idag.

Ha en underbar fortsättning på julen och se till att äta massa gott och njuta av en bra film eller bok i soffan ni som kan. Jag ska i alla fall göra det när jag kommer hem i eftermiddag.

Hejsvej!
Fin de mar!


Kommentarer
Postat av: Hanna

synd du inte kunde vara hemma på julafton, men vi ses snart iaf :) stor kram!

2009-12-26 @ 15:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0