Vilken start på semestern!

Hej alla glada i sommarvärmen!

Då var det ett litet tag sedan jag skrev. Anledningen är att jag och Carlos har haft semester och det har inte blivit mycket tid över för att sitta framför datorn.

Vår semester började lördagen den 1:e augusti. Vi sov länge och sedan gjorde vi oss klara för dagens utflykt. Vi åkte till en by i provisen Segovia utanför Madrid som heter San Miguel de Bernuy. Där hade vi bokat tid för att paddla kanot och vi hämtade alla sakerna och begav oss ner till ån. Det var mulet och vi tänkte "bara det inte regnar så är det lugnt". När vi precis hade kommit iväg ut på ån och började paddla mellan de höga stenväggarna längs med åkanten, började det att ösregna och vi blev dyngsura även fast vi inte trillade i vattnet hehe. Sist vi var och paddlade utanför Skövde för något år sedan på Carlos födelsedag så regnade det också och Carlos skyllde på att jag hade dålig tur med vädret varje gång vi ska paddla haha. Vid halva vägen fanns en liten strand med en bar och precis innan vi kom dit för att söka lite skydd för regnet så avtog det och det duggade bara litegrann för att sedan helt upphöra. Typiskt tänkte vi. Men vi hade väldigt roligt åt det dåliga vädret eftersom det under så lång tid hade varit sol här och det var så typiskt att det skulle regna just den dagen, så vi skrattade massor. I alla fall, under resten av tiden som vi paddlade regnade det inte mer och solen kom fram efter en stund, så då blev det riktigt mysigt att sakta paddla fram bland alla växter och bergsväggar som var fulla med bon från gamar, duvor och andra fåglar. Vi såg några gamar på nära håll, väldigt stora och fina är dom. I stort blev det en väldigt lyckad utflykt och vi var båda nöjda och trötta när vi kom hem igen.

På söndagen den 2:e augusti åkte vi till vattenlandet Aquopolis lite utanför Madrid med Ida K. Det var ett ganska stort vattenland med massor av roliga vattenrutschkanor, klätterstegar och annat. Vi var där hela dagen och jag hade jätteroligt! Det var lite synd att vi inte hann prova allt eftersom det var ganska mycket kö till vissa rutschkanor, men vi hann med en hel del ändå. Det fanns en halfpipe som man åkte i på stora däck. Jag var skitnervös innan jag åkte för det lutade jättemycket i början, men det var jätteskoj och jag är glad att jag åkte den. Det blev ännu en lyckad dag med massa skratt och skoj!

På måndagen och tisdagen tog vi det lugnt, tvättade och packade för resan. Vi skulle nämligen åka till Portugal på onsdagen. Men det är en annan historia som jag förhoppningsvis kommer att berätta imorgon.

Ha det gott!
Fin de mar!

PS. foton kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Hanna

ser fram emot foton! ni verkar haft en väldigt härlig semester! o vädret är nog betydligt bättre än här.. haha.. kram systeryster

2009-08-15 @ 18:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0