Madrid, Madrid

Hej hopp!

Detta blir mitt första inlägg här. Jag har nu bott i Meco, utanför Madrid sen förra fredagen, alltså en vecka och tre dagar. Denna veckan har jag mest städat i lägenheten, fixat med massa papper till ansökningar om spanskt ID nummer osv. Jag har i alla fall hunnit med lite roligt också, jag och min pojkvän Carlos va ute med några svenska och spanska kompisar i Alcalá i lördags. Alcalá är den närmsta staden från Meco, bara några kilometer, men vi brukar alltid gå ut i Madrid annars, så det var skoj att prova något nytt. Först gick vi och åt tapas och sen gick vi vidare till två andra ställen och dansade och hade skoj.
Idag har jag varit vid universitetet la Complutense i Madrid, där jag puggade som erasmusstudent för tre år sedan, där jag träffade min kompis Yesica som jag lärde känna då. Vi käkade och pratade massor, för det var ju ett tag sedan man sågs. Det var skoj att träffa henne igen. Jag sprang på José innan jag hade bestämt med Yesi, också han en kompis från min tid som erasmus, så jag hann ta en snabb kopp te med honom och ta igen lite vad som hänt sedan sist vi sågs. Sen tog jag metron till Carlos föräldrars lägenhet där Carlos väntade, och sen åkte vi hem, käkade hemmagjord pizza och mös framför TV:n. Och nu sitter jag här.
Imorrn ska jag försöka ta tag i att leta jobb på riktigt. Jag behöver verkligen hitta ett jobb nu. Hoppas hoppas! Under tiden får jag fixa med allt annat, lägenheten, alla papper, det sista jag har kvar att rätta på spanska-uppsatsen från Lund och sånt där. Det är i alla fall skönt att äntligen bo med Carlos och träffa honom varje dag :O)  Nu ska vi hoppa i säng för Carlos ska upp tidigt och jobba, även om han redan sover på soffan brevid mig hihi.
Fin de mar! (som jag lärde mig säga på Mallorca när man gick hem från jobbet på natten, och som de sa betyda typ "vi ses imorgon" eller något liknande om jag minns rätt. Ingen annan jag känner här i Spanien som vet vad det är, så jag vet inte om de drev med mig eller det är något typiskt därifrån hihi, men jag gillar uttrycket ändå)

God natt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

ni verkar haft en trevlig vecka :) .. kram

2008-11-04 @ 13:08:05
URL: http://kompez.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hej och välkommen till bloggarnas värld. Jag lägger till dig i min dagliga "rutin" :)

Ha det gott !!

2008-11-04 @ 14:43:33
URL: http://danielberntsson.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Hej! Skoj att du bloggar, och vilken fin blogg:) Är allt bra med dej annars? Själv bor jag i Finland och jobbar som verksamhets-/projektledare för en festival. Skönt med heltidsjobb. Ha det så bra!

2008-11-04 @ 16:13:45
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Emma

hej jag kommer nog oxå titta inom här ibland, ha det gott

2008-11-04 @ 16:35:50
URL: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Postat av: Julia

hola Ida...asi que estas en madrid ahora,eh?

entonces te vas a quedar ahi con Carlos?



Espero saber algo tuyo...



un beso y abrazo muy fuerte



Julia

2008-11-04 @ 17:21:29
Postat av: Josefine

Hej Ida!! :) De var verkligen inte igår... :) Va skoj att Hanna fixat blogg till dig så jag kan se vad som händer i ditt liv (nyfiken vet du). Vad bra att du verkar trivas i Spanien skönt att kunna träffa carlos varje dag. Vi måste verkligen träffas när du är i Sverige igen. Har sagt till syster din me :) Du måste ju få träffa lilla Moltas (eller lilla å lilla :) Hälsa carlos från mig, du får påminna honom om han glömt vem jag e hihi. Ha de bra! Många kramar från Josefine

2008-11-04 @ 17:40:27
URL: http://fridahjoosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0