Snart är det jul!

Hejsan allihop!

Eftersom det var några dagar sedan jag skrev sist så kommer här en liten sammanfattning om vad som har hänt.
I fredags förra veckan ringde de ifrån American Express och undrade om jag fortfarande ville ha jobbet, och jag svarade såklart ja, så jag fick det! Så nu har jag jobb! Tanken är att jag ska börja i januari efter alla helgdagar, så runt den 7:e. Det är jätteskönt att veta att man har ett jobb att gå till efter jul och nyår, så man kan komma ut och göra något vettigt och tjäna lite pengar. Annars tog vi det ganska lugnt i fredags, var och handlade lite mat och så. Jag chattade lite med mormor och morfar :O) alltid roligt! Och pratade också med familjen en hel del.

I lördags bakade vi lussekatter! Det var första gången jag gjorde lussekatter utan familjen, så det var spännande att se hur de skulle bli hihihi. Det gick hyfsat bra tyckte jag. Några blev lite smått brända, andra lite väl ofärgade, några stora och andra små. Dessutom hittade vi bara jätterussin i affären så det blev stora russin som nästan hoppade ut ur degen i ugnen hihihi. Dom blev i alla fall goda! Lite lite torra, men annars goda! Här kommer några kort:

Baka baka kaka!Mmmmm mums!

Jag vill äta upp lussekatterna nu!!! :O)
Mmmmm mums! Fina lussekatter eller hur?!!  (typical Swedish Christmas buns with raisins, mmmm really tasty!)

Sen kollade vi på film och hade det mysigt. På kvällen var vi ute med Carlos kompisar på Pablos bar (en av Carlos kompisar har öppnat en bar tillsammans med en annan kille). Det var en av kompisarnas födelsedag samt att Real Madrid spelade mot Barcelona så det var en stor del av kompisgänget som var där. Även om Madrid förlorade så hade jag väldigt roligt. Alltid skoj att komma ut och träffa lite folk och jag känner att jag börjar lära känna Carlos kompisar lite mer nu när man bor här, så det är bra.

Jag och Carlos i baren :O)
Här har ni oss i baren! :O)  (me and Carlos at the pub)

I söndags minns jag faktiskt inte riktigt vad vi gjorde, men inte så mycket tror jag hihi. :O)

I måndags var jag bara hemma och tvättade lite, redade i lägenheten och sådär. Carlos kom hem redan vid tvåtiden och vi åt tillsammans och sen åkte vi och handlade lite och fixade ännu nån grej med beställningen av köket.

I tisdags åkte jag till Alcalá eftersom jag hade ett möte för yrkesvägledning, som jag berättade om för någon vecka sedan. Fy vad bra det var att gå dit! Tjejen där hade tagit fram massor med listor och information om ställen att söka jobb på, företag som kan passa mig och min utbildning, olika sätt att söka jobb på osv. Hon kollade också på mitt CV och gav mig tips på att förbättra det, samt att hon förklarade hur man skriver ett personligt brev på bästa sätt här. Hon gav mig också en mall med lite tips och förslag. Tack så mycket för detta! Även om jag har hittat jobb nu så är det toppen att kunna sådana här saker även för framtiden, för att kunna få de jobb man vill ha. När jag kom hem vid halv tre hade Carlos redan kommit, vad skönt att ha honom hemma på eftermiddagarna! Vi åt och sen gjorde vi lite av varje. Vid lite innan åtta gav sig Carlos iväg igen för han skulle på julmiddag med sina arbetskamrater. Jag satt och snackade lite med folk på internet och satte mig sen med lite popcorn framför en film de visade på TV:n. Eget myspys hehe :O) Carlos hade haft det trevligt och de hade fått massor med god mat och efterrätt i alla de slag, så det var ju bra.

Igår var det en lugnt dag igen. Jag har många sådana just nu hehe. Jag städade och plockade lite i lägenheten, gjorde lite mat och svarade på mail angående jobb osv. Jag gjorde vid en julfika med lussekatter och pepparkakor tills när Carlos kom hem och tände ljus. Mysigt! Carlos hade kollat lite på flygbiljetter för att åka till Sverige i januari, och jag började fundera på om vi skulle åka hem i jul ändå trots att vi bestämt oss för att inte göra det. Så vi kollade massa flygbiljetter igår men hittade bara ganska dyra sådana. Idag på morgonen har jag kollat ännu mer och jag har hittat biljetter med hyfsat pris för att åka i mellandagarna, så nu hoppas jag på att Carlos kan få semester de dagarna så vi kan åka! :O) Vi får se hur det blir.

Förresten så har det snöat lite här förra veckan så här kommer en bild på gården här utanför:

Snö i Meco
Fint eller hur?!  (It was snowing in Meco last week! This is outside our apartment)

Nu ska jag försöka komma igång och städa klart det jag inte gjorde igår och fixa lite smått och gott. Jag håller tummarna för lite Sverigebesök i mellandagarna! Snart är det jul! :O)

Ha det bra allihop!

Puss på er! Hasta pronto!

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis till jobbet!!!

2008-12-20 @ 22:52:51
URL: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Postat av: Hanna

uppdatering snart kanske?

2009-01-09 @ 10:45:38
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0