Ännu en intervju genomförd

Hej allihop!

Igår började dagen med att jag vaknade vid fyratiden av att Carlos mobiltelefon ringde, usch! Det var hans sista natt med jouren och han var tvungen att pralla sig ur sängen och ta bilen in till stan, stackaren. Han kom dock tillbaka ganska snart och vid sjutiden kröp han ner i sängen igen, och jag vaknade ju såklart igen. Han berättade att han inte skulle jobba på dagen och det var ju skönt! Så vi sov några timmar till och sen blev det frukost och lite mys framför tv:n innan vi åt lunch och jag begav mig till stan med bussen medan Carlos åkte och köpte mat.

Som ni vet håller jag på att leta jobb och igår hade jag fått en intervju på American Express, som jag berättade. Jag hade fått en tid kl 17:45, lite konstig tid kan man tycka som svensk men i det här landet jobbar man på lite andra tider även på kontoren och jobbet jag skulle på intervju för är ett kvällsjobb.

Jag gick först till Manpowers kontor när jag kom fram, där jag skrev in mig och fyllde i mitt CV i deras datasystem så att de kan hitta ett jobb åt mig :O) hoppas de gör det! hehe De berättade i alla fall om ett ersättningsjobb över julen som receptionist och de skulle skicka mitt CV till företaget så får vi se om jag får en intervju. Även om det bara är åtta dagar och uselt betalt så skulle det sitta fint med lite pengar nu, samt att det är lättare att få nästa jobb om man redan har haft ett.

Efteråt tog jag tunnelbanan till stället där jag skulle på intervju och försökte hitta. Det gick faktiskt riktigt bra den här gången och jag hittade direkt. Det enda var att jag var tvungen att gå igenom en park för att komma dit den korta vägen och det var lite svårt att hitta ut ur parken för den hade bara en liten utgång verkar det som, konstig park!
Jag kände mig välkommen på företaget direkt för vakten och en kvinna som sen visade sig jobba i receptionen på våningen jag hade intervjun på skämtade med mig och var jättesnälla. Det var ett superstort kontor i glas och alla hade sina kort för att gå igenom alla dörrar osv. Jag fick en bricka där det stod "visitante" (besökare) och att jag skulle på intervju och så fyllde vakten i mitt namn och passnummer i sina papper och jag fick skriva under. Tur att jag bytte till mina högklackade skor tänkte jag sen hehe, för jag hade haft ett par låga stövlar på mig när jag åkte för att undvika att få så ont i fötterna och frysa så om dem som förra gången och så hade jag stoppat klackskorna i väskan, men sen bytte jag innan jag gick på intervjun och efter hihi. I alla fall, en ung kille kom och mötte mig i receptionen och tog mig med till översta våningen där de hade små konferensrum och en underbar utsikt! Han lämnade mig en stund för att hämta två kollegor och jag pratade lite med tjejen i receptionen som jag nyss berättade om. Hon hämtade lite vatten till mig och vi pratade om hur kallt det var, om utsikten, om Sverige och lite så. Sen kom killen tillbaka med en svensk kille och en annan som jag inte vet var han var ifrån. Intervjun började. I början gick det superbra och de skämtade och jag skrattade massor. De ställde massor av frågor och jag var där i ca en timme. Vissa frågor var jättesvåra att besvara och jag gjorde så gott jag kunde, får se sen om jag lyckats övertyga dem hehehe, inte så lätt. De verkar ha en härlig stämning på företaget och de var väldigt trevliga. Jobbet består i att svara i telefon för de svenska och spanska kunderna vid problem som handlar om deras kreditkort, t.ex. om det är spärrat osv. Ja, ja vi får se hur det går.

Efter intervjun skyndade jag iväg och ringde till Anna för vi hade bestämt att fika vid Canillejas (en Metrostation och busstation där jag skulle ta bussen hem) innan jag åkte hem. Anna var tvungen att vara hemma vid åttatiden och jag gick först åt fel håll, så klart! vad annars!!, och sen var det längre än jag trodde, så jag fick ringa henne och hon åkte hem utan att vi hann träffas, tack Anna för att du väntade så länge i alla fall! Hoppas vi kan träffas och fika snart! När jag kom fram väntade jag en stund på bussen, fy vad kallt det var! usch! När jag kom hem hade Carlos gjort kvällsmat och tänt ljus, ååååh vad härligt! Tack min älskling! Vad härligt att komma hem i värmen till en romantisk middag! Jag hann chatta lite med webbkamera med mamma och pappa innan jag kollade lite på TV och sen stupade i säng.

Idag gick jag upp tidigt, men som vanligt somnade jag på soffan, hopplös är jag! Nu ska jag leta jobb, tvätta och lite sånt där. Carlos har kurs idag, får se när han kommer hem. Jag har tänkt göra köttbullar med potatis och sås idag, vi får se. Kanske blir det spagetti och köttfärssås, det är också gott!

Tyvärr glömde jag att ta med mig kameran igår, så inga kort denna gången.

Ha en bra eftermiddag allihop!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Hanna

håller tummarna att du snart har ett jobb sötis! trist att du inte kommer hem till jul, men vi ses ju säkert snart iaf. många kramar

2008-12-12 @ 16:58:25
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0