Att träna är bra!

Hej hopp!

Förra helgen hände inget speciellt vad jag kan minnas. Jag jobbade morgon och eftermiddagarna spenderade jag med Carlos.

Sen jobbade jag måndag och tisdag likadant, för att sedan vara ledig onsdag, torsdag och fredag. Härligt!

I måndags var Carlos ledig för det var helgdag i Spanien. Men jag var tvungen att jobba, lite tråkigt.
På eftermiddagen gjorde vi inte så mycket mer än att pyssla lite i lägenheten och kolla på tv.

Jag har funderat länge på att börja träna igen och jag har varit runt på de tre gymen som finns i Meco för att jämföra dem. I tisdags bestämde jag mig då till slut för att en gång för alla ta tag i träningen, så jag gick och pratade med gymet som ligger närmast och bestämde med dem att prova på ett pass som heter Batuka dagen därpå. Gött! Första steget tagit!

På onsdagen städade jag lägenheten, tvättade lite kläder och började på att lägga upp gardinerna till sovrummet. Klockan 18 var det då dags för Batuka och jag begav mig till gymet. Det var inte så många i gruppen och de flesta var betydligt äldre än mig, men det var ett skoj pass och jag blev riktigt trött, speciellt i benen! Efteråt skrev jag upp mig på 3 månader, för de hade en rabatt så det blev billigare då.

I torsdags lade jag upp det sista på gardinerna och strök dem och hängde upp dem. Oj vilken tid det tar att göra vid gardiner! Men fint blev det! Vilken skillnad det är när man har gardiner i fönstret! På kvällen tog jag bussen in till stan och mötte upp Carlos. Sen åkte vi in till centrum och träffade Ida K. Vi skulle gå på bio hade vi tänkt, men vi kom försent till den tidiga visningen av filmerna och Carlos skulle jobba dagen efter så han kunde inte gå på den sena. Så vi gick till en bar och tog en öl istället. Det var i alla fall skoj att komma ut lite och träffa Ida, för det är inte så ofta det blir av. Vi får se om vi kan komma iväg och gå på bio nästa vecka istället.

Igår, fredags, gick jag och testade pilates på gymet på morgonen. Det var jättebra streching och träning för ryggen och magen. Jag behöver verkligen träna ryggen. Instruktören var jättebra och hon rättade en när man gjorde fel och visade hur man skulle göra övningarna. Vad det är bra att träna! Efteråt duschade jag snabbt för att sedan ta bussen in till stan och möta Carlos vid Makro för att käka med honom. På eftermiddagen handlade vi lite allt möjligt som vi behövde och sedan blev det myskväll hemma. 

Och nu sitter jag på jobbet och plitar lite här. Hoppas det händer något skoj i eftermiddag! 

Ha en fortsatt trevlig helg allihop!

Fin de mar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0