Visst är det underbart med teater!

Hejhopp!

Igår efter jobbet hade Carlos gjort mat till mig när jag kom hem. Det var ju lördag så Carlos var ledig. Skönt att få mat när man kommer hem, visst är det?!
Sen blev det lite vila i soffan som så ofta nu för tiden hehe. Vid fyra hoppade vi in i duschen och gjorde oss sedan klara för att åka in till stan.

Vi lämnade bilen i utkanten av stan och tog metron in till centrum eftersom det är så svårt att parkera där inne i smeten. Därefter letade vi upp gatan vi skulle till och kom ganska snart fram till den lilla mysiga teatern som låg på en liten och ganska smal gata bakom en av Madrids stora centrala huvudgator, Gran Vía. Vi stannade till vid en av de många små kineskioskerna, som de kallas eftersom de allra flesta drivs av kineser, där vi köpte lite chips och en cola för att mumsa på medan vi väntade i kön på att komma in. Pjäsen vi såg var en musikalkomedi om par, allt från när man är ung och osäker och ska ut på krogen och ragga, till när man gifter sig, får barn och när man blir gammal och har blivit änka/änkeman. En väldigt rolig pjäs med många skämt och igenkännande skratt från de allra flesta! Jag och Carlos tittade många gånger på varandra och skrattade när vi visste att vi kände igen oss i det de sa. Efter teatern gick vi till en bar och käkade varsin baguett till kvällsmat och tog sedan metron tillbaka till bilen för att åka hem. En härlig kväll med Carlos! Och jag som älskar att gå på teater! Måste göra det lite oftare tycker jag!

Idag är det söndag och jag jobbar kväll. Så vi hade hela morgonen tillsammans, låg och löste lite soduku (eller hur det stavas?) i sängen innan vi gick upp och käkade frukost. Efteråt såg vi på Stieg Larssons andra Millenium-film. Den var bra och nu vill jag se trean! Men hade jag inte redan läst böckerna så hade jag nog hoppat högt av spänning! hihi

Nu sitter jag på jobbet och skriver igen. Ska jobba morgon imorrn så det blir till att hoppa i säng så fort jag kommer hem ikväll. Ha en bra söndagskväll!

Fin de mar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0