Oj vad dagarna går!

Hej hopp!

Nu har det helt plötsligt gått en vecka till! Snart ska jag hem till Sverige igen och åka skidor med hela familjen! Eller jag åker snowboard, men ja, ni fattar... hehe :O) Ska bli jätteskoj!

Den gångna veckan har det varit blandat väder, ena dagen regnar det utan slut och nästa är det soligt och 15 grader varmt... snacka om att man inte vet vad man ska ta på sig på morgonen! hehe men det känns som om våren lite smått börjar visa sig, så jag hoppas på mer sol framöver!

Måndag och tisdag jobbade jag morgon och på kvällen var vi på gymmet ena dagen och vi handlade mat den andra, så inte så mycket att berätta om där. På onsdag och torsdag var min "helg" och den första dagen spenderade jag med att städa lägenheten, tvätta lite kläder och annat tråkigt som måste göras. Men visst är det skönt när det är gjort!

På torsdagen åkte jag till Madrid för att möta José, vet inte om jag sagt det innan men han är en kompis sen tiden vid universitetet här i Madrid. Vi gick och tog en fika och sedan gick vi lite i affärer för att till slut äta lunch tillsammans innan han åkte och jobbade. Det är alltid skoj att ses och snacka lite, och tur som vi hade var det soligt och skönt ute den dagen. När José hade åkt stannade jag kvar för att kika lite till i affärerna eftersom jag inte är inne i centrum så ofta. Jag träffade på en gammal kollega från jobbet som slutat för ett tag sedan, Jutta. Det är inte ofta man stöter på någon man känner i denna stora stad, men det är skoj när det händer! Så vi gick och fikade och snackade lite om allt möjligt eftersom jag inte hade sett henne sen hon slutade. Sen tog jag bussen hem och spenderade resten av kvällen med Carlos i vår nya goa soffa framför tv:n. En härlig dag!

Igår var det fredag och jag jobbade morgon igen, fast 10-18. Snäll som han är väntade Carlos på mig i stan och hämtade mig efter jobbet. Kvällen blev också lugn då bägge var väldigt trötta. I helgen jobbar jag så klart också så nu sitter jag här och plitar lite... jag ska se om jag kanske kan lägga upp lite bilder här så ni får se hur fint vi fått i lägenheten. Jag är lite lat bara... men snart så!

Ha nu en trevlig helg allihop!

Fin de mar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0