Veckan som gått

Hej allihopa!

Veckan som gått har varit lugn och skön. Jag har varit ledig från jobbet nämligen! hehe Jag har dagar att ta ut från förra året som jag måste ta nu i början av detta året och därför blir det ganska mycket ledigt helt enkelt!

För en vecka sedan på torsdagen var jag och Carlos på middag hemma hos Ida K, min kompis från Skövde. Innan vi skulle dit stannade Carlos i Madrid efter jobbet och jag åkte in lite tidigare för att hitta på något under tiden. Vi gick och shoppade lite och jag köpte några basic t-shirtar och linnen som är så bra att ha under koftor och liknande. Jag köpte också ett snyggt skärp som tyvärr sedan visade sig sitta lite för hårt så jag fick lämna tillbaka det för de hade inga fler i en större storlek. Vid niotiden begav vi oss då sedan till Ida för att käka middag.
Där var också hennes pojkvän Jean. De bjöd på raclette (vet inte hur det stavas), men det är något liknande fondue (som jag inte heller kan stava haha). Jean hade tagit med sig speciell ost från Frankrike som man smälte och åt genom att doppa bröd i grytan. Jag kunde ju inte äta den goda osten men vi fick också en god sallad och spansk skinka som jag åt till brödet istället. Det var jättegott och skoj att träffas!

På fredagen mötte jag upp Carlos på Makro för att äta tillsammans och sedan begav vi oss till IKEA för att leta lite grejor till lägenheten igen. Denna gången blev det bord och stolar till vardagsrummet, två nya stolar till köket, en lampa till gästrummet, de sista gardinerna som ska hänga i datarummet och lite annat smått och gott. Vi sprang också förbi köpcentret för att lämna tillbaka skärpet jag köpt, och vi passade på att titta runt lite. Jag hittade ännu en t-shirt, väldigt snygg, och ett annat skärp istället för det jag lämnat tillbaka.

Lördagen spenderade vi hemma med att skruva ihop möblerna och sätta upp lite tavlor i vardagsrummet. Det blev väldigt fint! Ska se om jag kan lägga upp några bilder snart. Vi hade fått en stor tavla av Hanna i julklapp som blev väldigt fin ovanför TV:n intill den nya TV hyllan. På kvällen åkte vi en runda till köpcentret för att titta på soffa, men vi blev inte övertygade av någon, så vi får fortsätta leta. Vi käkade kvällsmat på en wokrestaurang med buffet, gott gott! Jag börjar till och med tycka om sushi!

Söndagen latade vi oss mest, och det är vad jag har gjort resten av veckan också faktiskt, förutom att jag har varit på gymmet 3 dagar i rad :O) och det är bra! Idag var det step och killen som håller i det har verkligen energi för man svettas som en gris och till slut går armar och ben åt alla håll och kanter för man kan inte koncentrera sig på koreografin längre haha och så kommer han fram till en och säger "bra, bra!" när man äntligen lyckas få några steg rätt! snacka om att känna sig som en förvirrad giraff! Men det är bra träning och skratta gör man åt minstone åt sig själv! hahaha Kanske kommer bli bättre med tiden? Hoppas, hoppas! :O)

Ha en bra helg allihop!

Fin de mar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0