Helgen som gått.

Goddag allihop!

I lördags slutade jag då nattskiftet kl 07:00 på morgonen. Jag sov sen till halv 4 på eftermiddagen, vilket inte var tanken, men jag var så trött och Carlos lät mig sova. Han hade i alla fall gjort mat när jag vaknade, är han bara inte för gullig!? Kotletter i ugnen med klyftpotatis och morötter, samt kokta bönor. Jag som älskar kokta bönor! Men bara sånna där vanliga gröna eller de gula som mamma o pappa har i grönsakslandet. :O) Gott, gott var det i alla fall!

På kvällen var vi bjudna på fest hos en jobbarkompis till mig. En tjej från Österrike som heter Caroline och som också bor tillsammans med sin spanska pojkvän. Klockan 21 dök vi då upp i deras lägenhet. Några hade redan kommit och andra kom ganska snart efter oss. Det var lite blandat med folk från mitt jobb och kompisar till Carolines pojkvän. Ganska många par men också några som kom ensamma. Vi fick tapas att äta och de hade allt möjligt att välja på att dricka också. Jag drack en "calimocho" som är rödvin blandat med Coca-cola, och ja det är gott! hihi Jag är inte så förtjust i rödvin för sig själv nämligen, så jag dricker det på spanskt sommarvis blandat med antingen sockerdricka, citron- eller apelsinläsk, eller Coca-cola, eller sangria förstås. Lite senare gjorde de mojito och capirinha till alla, väldigt goda drinkar det där! Vi avslutade kvällen med att gå ut i centrum på ett av de många uteställen som finns för att dansa lite. Skitroligt eftersom jag älskar att dansa och det är inte så ofta jag är ute längre. En väldigt lyckad kväll!

På söndagen städade vi lägenheten så den blev så ren och fin! Annars slappade vi mest och på kvällen blev det mys i soffan med popcorn och film.

Igår och idag har jag inte gjort något särskilt heller, utan har mest vilat och kollat på tv, surfat runt lite på nätet och så. Jag har sovit ganska mycket också för man blir helt upp- och nervänd av nattskiftet och imorgon väntar morgonskift med start kl 07:00. Vi får se hur det ska gå! Tror att jag har blivit lite förkyld igen också och det regnar hela tiden därute... men men våren kommer nog snart hoppas jag!

Ha en bra vecka allihop!

Fin de mar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0