Dagarna kommer och går...

Hejsan!

Det var visst väldigt länge sedan jag uppdaterade här... så det är väl dags nu tycker jag.

Ja, den senaste tiden har det hänt en del...

Min gammelfarmor Agnes har gått bort, jag hoppas att hon har det bra där hon är nu och att hon får vila i frid. Hon skulle ha fyllt 100 år i oktober, så hon fick i alla fall ett långt och händelserikt liv.
Jag åkte hem för att gå på hennes begravning den 9:e februari. Det var en fin cermoni med endast de närmsta släktingarna närvarande. Efteråt fikade vi alla tillsammans och det var skoj att träffa släktingar man inte sett på många år och som nästan är jämngamla med en själv.

Jag hann vara hemma nästan i en vecka, men dagarna gick väldigt fort och jag hann inte med så värst mycket, men det var härligt att bara umgås med familjen. Det blir ju inte så ofta man gör det när man bor så långt bort. Carlos följde inte med denna gång eftersom han inte kunde ta semester. Hanna och Algot var dock hemma, och Lina och Tova kom hem några gånger dom också.
Vi hann med att åka på pulkautflykt allihop, vilket var väldigt roligt med tanke på att det var väldigt många år sedan vi gjorde det sist... sen vi ungar var små. Vi grillade korv och drack varm chokladmjölk, och jag fick nyponsoppa eftersom jag inte kan dricka mjölken ju. Mysigt att umgås bara familjen ibland!

Jag hann också med att hälsa på mormor och morfar två gånger, den ena med fika och den andra med både mat och fika... dom är för snälla dom! Dagen jag gick dit för att äta följde Hanna, Algot och kusin Victor med också. Mormor hade gjort tacos till oss för att hon ville försöka sig på något som vi tycker om. Älskade mormor vad härlig hon är! hihi Hon förnöjade verkligen koceptet tacos med fantasifulla ingredienser som riven morot, smörgåsgurka, dill- och löksås, potatissallad m.m. förutom alla de "vanliga" ingredienserna man brukar ha i. Gott var det i alla fall!

Dessutom hann jag med en shoppingrunda med Hanna också. Verkligen mysigt att bara vara vi två för en stund! Jag hittade dock inte så mycket. Det blev ett par fina mörkblå strumpbyxor och så present till Carlos på alla hjärtans dag samt vår årsdag som ju är den 16:e februari.

När jag kom tillbaka till Madrid den 12:e februari hämtade Carlos mig på flygplatsen. Dagen efter började jag jobba nattskift och inatt är den sista av 7 nätter, så nu sitter jag här trött och sliten och skriver hehe. Men nu är det bara 1,5 timme kvar!

På alla hjärtansdag sov jag så klart hela förmiddagen eftersom jag jobbat på natten. När jag vaknade hade Carlos gjort mat till mig, wok som jag ju älskar så mycket! Dessutom hade han köpt en stor bukett med röda och vita nejlikor! Så fina var dom! Åh, jag blev så glad, för min underbara Carlos är inte känd för att vara den mest romantiska av alla då han är mer praktiskt lagd, men ibland så försöker han verkligen och då blir man bara sååå glad! :O) Av mig fick han en chokladkartong med hjärtanspraliner för han älskar choklad, samt en sten med ordet kärlek inristat.

Två dagar senare var vår 7:e årsdag tillsammans och vi firade med att gå ut och äta på en lite finare restaurang. Vi åt laxsallad och sedan grillade räkor till förrätt. Till huvudrätt blev det en stor gryta med ris kokat i sås och med hummer, sååå gott! Men oj så mätta vi blev! Carlos fick en efterrätt med champange och citronsorbet medan jag tog en te för jag var så mätt att jag trodde jag skulle spricka hihi. En underbar kväll med min Carlos! Jag hade dessutom under dagen bakat muffins till honom med hjärtansform som jag bredde rosa glacyr på och strössel. Jag tog med en tillsammans med det fina kortet jag köpt till honom för att ge honom det när vi möttes i Madrid. Han blev överraskad och glad! hehe jag med mina romantiska påhitt!

Nu har det blivit alldeles för långt det här! Så nu avslutar jag med att säga trevlig helg på er alla!

Fin de mar!

Kommentarer
Postat av: Hanna

trevligt att träffa dig lite igen syrran.. nu e det snart mars o vi ska åka skidor tillsammans :D.. härligt!! här snöar det helt vansinnigt mycket, hoppas ni har bättre väder där nere! vi hörs o ses! ps. några bilder är aldrig fel ;)

2010-02-20 @ 10:20:10
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0