Mycket att göra

Godmorgon alla glada!


Hoppas morgonen varit bra! Själv sitter jag på jobbet och väntar på nästa samtal...

De sista dagarna har varit ganska så händelserika. I förgår, onsdag, jobbade jag till kl 15.30 för jag tog en halvtimme ledigt efter att vi hade haft möte. Jag åkte till Canillejas för att vänta på bussen hem. Kallt var det och jag hade sovit 2 timmar den natten för jag har fortfarande inte helt lyckats vända tillbaka på dygnet efter nattskiftet, så jag satt och somnade på busshållsplatsen. På bussen sov jag i princip hela vägen hem.
När jag väl var hemma, var Carlos redan där och höll på att sätta upp bordet och hyllorna vi köpt till tvättrummet. Han svor lite över IKEA, eftersom han var tvungen att sätta ihop allt själv och eftersom vi inte hade fattat att vi skulle köpa två ben till till bordet hihi. Men det löste sig ändå, så nu har vi det fint och ordnat ute på terassen i vårt tvättrum :O)
Medan Carlos höll på med att försöka få upp allt där ute, så gjorde jag vid en av de tavlor som vi ska ha i vardagsrummet. Det är canvasdukar som jag tänkte spänna upp tyg över. Jag hann bara göra en, för sen var jag för hungrig och trött för att fortsätta, men den blev väldigt fin. Nu fattas det bara den andra också. Kanske jag kan göra den idag.

Igår, torsdag, jobbade jag till kl 15.00. Sen gick jag hela vägen till Canillejas (det tar ca 30min), för att ta bussen hem. Men bussen går inte förrän kl 16.30, så jag gick en runda däromkring och sen fick jag sitta och frysa på busshållsplatsen i ca 40min. Men till slut kom bussen och jag kunde åka hem. När jag kom hem vilade jag en stund och satt framför datorn och kollade på soffor, för vi vill köpa en ny soffa. När Carlos kom körde vi till köpcentret för att titta på gardiner och handla lite mat. Jag hittade ett par gardiner men jag köpte inte dem för jag ville kolla lite mer först, men jag har bestämt mig för dem till slut för jag hittade inga andra. Det är ett par mörklila gardiner som ska vara till gästrummet där vi har målat beige på väggarna. Jag köpte en fin lila kudde också till att ha på sängen där. Vi käkade på McDonalds innan vi åkte hem för det var sent och jag ville gå och lägga mig direkt och inte behöva laga mat också först. Gott med mackedonken ibland alltså. Jag vet att många inte gillar maten där, men jag har en såndär svaghet för pomfritt alltså, och för dom där vanliga små hamburgarna som jag blir sugen på ibland :O) hihi. När vi kom hem stupade jag i säng.

Det var de senaste dagarnas strapatser. Idag blir det nog lite mer pysslande hemma i lägenheten för vi har gardinstänger som ska sättas upp och lite annat smått och gott som måste göras.

Ha en fortsatt bra dag!

Ciaaao! Fin de mar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0