Vad det är härligt att sova!

God natt på er allihop!

Nu sitter jag här på jobbet och filosoferar.... klockan har precis passerat 4-strecket och det är 3 timmar kvar innan jag får köra hem och sova. Denna natt har varit lugn hittills och jag hoppas att den fortsätter så.

Igår gick det väldigt snabbt att ta sig hem och lite över 8 kröp en trött Ida ner i sängen och somnade fort. Jag sov till kl 14:30 och tänkte att "nej, än är jag inte utvilad" så jag somnade om och vaknade igen kl 16:30. Skönt var det att få sova ut och bli riktigt utvilad! mer utvilad än jag varit på länge! Konstigt det där med omvända tider alltså.... hehe. Det känns lite mysko att gå upp kl 16:30 och känna det som om det vore morgon eftersom man har hela natten man ska vara uppe.

När jag gått upp och ätit frukost och kollat lite på tv, märkte jag att jag hade massor av energi och jag plockade i ordning i köket och tvättade toan. Sedan hann jag inte mer innan Carlos kom hem. Vi åkte och tvättade bilen vid macken och när vi kom hem tvättade jag fönsterna på bilen bättre för att de skulle bli riktigt rena medan Carlos gjorde kvällsmat till oss. Det blev "pisto" med stekt ägg till kvällsmat, en av mina favoriträtter här i Spanien. Det är paprika, tomat, lök och zuccini (eller vad det heter på svenska nu igen) som man steker tills grönsakerna är mjuka och sen häller man på naturell tomatsås och låter det puttra ett tag. Sen äter man det med stekt ägg och bröd. Smaskens!

Mest vi åt kollade vi lite på ett av alla program om Michael Jackson som de visar på TVn dessa dagar. Man får väl säga att det är väldigt ledsamt att han dog nu när han skulle börja uppträda igen och han var ju inte speciellt gammal. Han är ändå ett av de riktigt stora musikgenier världen har haft, det råder det inget tvivel om. RIP Mickael...

Ha en bra dag allihop! Och snart ska jag få sova.... z z z z z z z z..... hehehe

Fin de mar!

Kommentarer
Postat av: Hanna

du är som klippt o skuren för att jobba natt tror jag =) hihi.. din lilla morgontrötta tok. ursäkta att jag inte kommenterat nu på ett tag, men det e ju semester =)..sitter här i tältet i karlshamn o gottar mig. önskar att vi kunde ha lite tid tillsammans. när jag tänker på att det kanske alltid kommer vara såhär nu, att vi träffas max nån gång per år, så får jag lite panik.. du är ändå fortfarande den enda som jag kan prata allt det där lilla extra med.. min gosiga tvillingsyster yster.. JÄD

2009-07-09 @ 22:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0