Jobba jobba...

Hallå i rutan!

Nu tyckte jag det var dags att ta mig i kragen igen och skriva. Hoppas det finns någon liten filur därute som inte har gett upp hoppet om ett nytt inlägg :O)

Jag berättade förra gången om att jag börjat jobba. Jag vet inte om jag sa att jag jobbar på American Express som internationell kreditanalytiker som det så fint heter haha. Det innebär i alla fall att ta emot samtal från kunder som har problem med korten för att de inte betalt fakturan osv. Vi höll på med utbildningen på jobbet i ungefär fem veckor, och för en vecka sedan började jag jobba på de tiderna som jag ska jobba på framöver, nämligen på kvällarna och lördagarna. Kvällarna står jag ut med för jag är ju en nattuggla, men att jobba på lördagar är helkasst! Men, men vi har i alla fall roligt på jobbet. Jag minns inte om jag berättat det men gänget som jag jobbar med på kvällen är helroliga. Vi är ett gäng med mestadels ungdomar från olika länder, så jag fösöker passa på att träna och lära mig lite språk samtidigt :O) skoj!
Jobbet går bra, just nu jobbar jag bara med att ta spanska samtal men senare ska jag svara i telefonen för den svenska marknaden också. Det är lite klurigt med alla dataprogram och att samtidigt tänka på vad det där ordet hette på spanska, för här ska man ju alltid prata så formellt i sådana här sammanhang hihi, men jag lär mig mycket och det är bra!

Utöver att jobba har jag inte gjort så värst mycket eftersom jag alltid blir så fruktansvärt utmattad av att börja på ett nytt jobb. Men vi har hunnit med att få ny köksinredning (ska lägga in kort sen), jättefint blev det! Vi har också hunnit med att träffa kompisar lite då och då och gå ut en kväll med mina arbetskamrater. Denna helgen var vi med Carlos föräldrar och hälsade på hans syster och hennes familj. Carlos syskonbarn är så härliga, jag lekte och busade med dem.
Sen åkte vi in till centrum för att äta kvällsmat med Anna och Ida och två andra tjejer på en mexikansk restaurang, jättegod mat! Och det var skoj att träffa Anna och Ida.

I söndags var det en härligt solig vårdag och jag och Carlos åkte till den stora marknaden "el Rastro" i Madrid för jag hade tappat bort ett par örhängen som jag köpte i södra Spanien i somras och som bara finns på sådana marknader, och jag ville hitta ett par nya likadana för jag tyckte så mycket om dom. Jag hittade inga sånna, men jag köpte ett par andra liknande som också var av trä. Dessutom köpte jag en blå/svart palestinasjal och ett härligt färgglatt armband. Efter maknaden åkte vi till den stora parken "el Retiro" som ligger i närheten av marknaden och satte oss i solen och åt vår pick-nick som vi hade tagit med oss. På kvällen mös vi i soffan med en film. En härlig dag med min pussgurka!

Idag har jag jobbat. För andra gången har jag kört bil till jobbet, vilket är väldigt modigt av mig eftersom jag inte alls gillar trafik och ännu mindre den här i Madrid, helgalna är dom allihopa i trafiken! Dessutom är det lite av en sport att parkera här, fast idag hade jag tur och hittade parkering direkt ganska nära jobbet.
Min mamma skrattar åt sättet alla parkerar på här, hon såg nämligen en tjej som skulle parkera i Alcalá och som för att kunna komma in emellan två andra bilar (fickparkering) stötte emot än den ena, än den andra bilen flera gånger och sen hade hon parkerat perfekt! hahaha Så sedan dess säger alltid mamma på skoj att här är det inga problem att parkera, man knuffar lite här och där på de andra bilarna och voilá! så har man parkerat hur bra som helst! (hihihi eller hur mamma?)

Nej nu blir det till att sova!

Sov gott på er allihop! Fin de mar!

Många soliga vårhälsningar från Madrid!

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja de är inte kloka, bilförarna där.. därför du passar bra in? ;).. haha.. det var förresten verkligen på tiden att du skriver. Alltid blir det så långa inlägg :).. kul att du trivs på jobbet. Bli inte så bra på spanska att du glömmer svenskan bara.



Jag är jätte jättenyfiken på ert nya kök, bilder tack!! o inte om en månad nu.. haha



köpte du en väska till mig på marknaden?? I WANT ONE! jag betalar.. vill ha en rödsvart eller grönsvart eller blåsvart.. spelar inte så stor roll.. vilken du tycker e snyggast ;).. Parken får vi åka till nästa gång vi är i Madrid, för jag var inte på bästa humör sist *fniss.. jag skulle vilja orka gå runt o titta lite jue!



kramar till dig sis. En liten Hanna saknar en liten Ida!

2009-02-24 @ 23:23:04
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0