Tillbaka till vardagen

Hej hopp!

Efter semestern har allt gått tillbaka till det vanliga vardagslivet. Vi har jobbat, städat lite, tvättat, varit vid poolen, ätit på Makro ect.

Dessutom har vi hunnit med att gå på middag med några av mina arbetskamrater för att säga hejdå till Jenni, en finländska som skulle åka hem till Finland igen för att fortsätta plugga. Det var en trevlig kväll med god mat och härliga personer. Det är lite tråkigt att Jenni har åkt bara.

Denna vecka har Anna äntligen hälsat på oss i Meco också! Hon kom i söndags och stannade till måndagen. Jag hämtade henne efter jobbet, och efter lite irrande runt i Madrid för att hitta ut på rätt motorväg så kom vi äntligen hem. Vi hade en lugn kväll med film och hemlagade spanska tapas. Vi åt också bärpaj med vaniljsås och glass till efterrätt. MUMS! På måndagen åkte jag och Anna in till stan en runda. Vi åt på en svensk restaurang som ägs av några svenskar. Väldigt god mat och trevligt att kunna prata svenska som omväxling när man ska beställa. Vi blev också tipsade om en nyöppnad svensk godisaffär som jag definitivt ska leta rätt på för att ta en titt vad de har för nåt gott! Vi hade en härlig dag och det var skoj att träffas lite och snacka innan Anna skulle hem till Sverige igen. Ja, hon flyttade nämligen hem till Sverige dagen efter och det har blivit lite tomt här nu :(   men jag lär ju träffa henne i Göteborg när jag är där i alla fall!

På tisdagen åkte jag och shoppade. Det var härligt att shoppa för det var jättelänge sedan jag var på en riktig shoppingrunda! Jag köpte ett skjortlinne, en kortärmad skjorta, en svart kort väst, en bolero, ett par romarsandaler och lite underkläder. Så sen var jag nöjd och glad när jag kom hem :O) hehe.

Och nu sitter jag på jobbet igen... imorgon börjar jag med kvällspass, så då kan jag sova länge! Men lite tråkigt att jobba kväll i helgen. Men men.... det ska nog gå det också.

Ha det så bra!
Fin de mar!

PS. Just det ja... jag håller på att jobba med bilderna, så de kommer snart!

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag som såg fram emot lite bilder för en gång skull :).. vad kul med en godisaffär! hihi.. kanske du inte behöver sakna sverige så mycket om du har godis :D.. haha.. saknar dig! om du har vägarna om Göteborg nån gång, så vet du vart jag finns ;) kraaaam

2009-08-27 @ 22:53:02
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0