Usch för att leta jobb

Goddag!

Igår letade jag jobb i princip hela dagen och var allmänt på dåligt humör som jag blir av att fylla i CV överallt och sitta och leta efter saker på internet. Det är tur att Carlos har tålamod med mig sådana dagar, för ibland undrar jag hur han pallar med mig, hehe. Men men, jag fick mitt CV inskrivet på flera sidor och jag sökte några jobb, plus att jag skickade mitt CV till några företag. Får se om jag kan söka några jobb idag också. Först ska jag kila till banken ett ärende och förhoppningsvis ska jag lyckas ta mig ut och springa en runda i eftermiddag. Solen tittar fram nu också, så det hjälper det goda humöret på traven :O) 

Ha en bra dag allihop!

Svej o hej!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jo det mest störiga är att man på flera ställen måste skriva in sitt CV enligt deras mallar. Det optimala ut den arbetssökandes synpunkt hade varit om man hade skickat ett dokument till alla de som man är intresserade av. Men men, så funkar det inte. Lite sol!? Jaså, här ligger vi och pendlar mellan 0 och +5 varje dag och solen lyser knappt igenom molntäcket som ligger så fint över himeln. Hoppas ditt jobbsökande ger resultat, det jobbiga är att man inte får svar inom 5 minuter.

2008-11-05 @ 12:34:03
URL: http://danielberntsson.blogspot.com
Postat av: Hanna

åh kan jag inte få lite inspiration av dig? jag måste söka praktik, men får inte ihop ett bra cv..har knappt kommit halvvägs.. det är lättare att skriva till andra, för jag har inga ideer alls! ..jahapp, ut o spring med dig! har ni varmt? jag vill me springa ju :(.. dumma förkylning.

2008-11-05 @ 12:59:57
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0