Älskar teater!

Hej hopp!

Det var ett tag sen jag skrev, så jag ger er en snabb återblick på allt som har hänt sen sist. På torsdagen och fredagen förra veckan blev jag snabbt bättre från febern och på lördagen kunde jag följa med Carlos på kalas hos hans bror som också bor här i Meco. Det var hans yngsta dotter som fyllde år. Det bjöds på tapas av alla slag; spansk skinka, ost, pizzabitar, små rostade bröd med en god röra på, spansk potatisomelett eller tortilla de patata som man säger på spanska, och mycket mer. Och sen blev det tårta förstås. På söndagen tror jag att vi var hemma och fixade i lägenheten, men jag minns inte riktigt hehe.
I alla fall, veckan har varit ganska lugn, jag har mest rättat på min spanska-uppsats och hållt i ordning här hemma. Men på onsdagen tog jag bussen in till Madrid för att möta upp med Carlos hemma hos hans föräldrar. Jag hade luskat ut att vi skulle gå på teater men jag visste inte vilken pjäs vi skulle se, så jag var nyfiken när vi gav oss av mot teatern. Vi såg en komedi som var gjord utifrån en av Hitchcocks filmer som heter "De trettionio stegen". Den var jättebra, och de var fyra toppenskådespelare men speciellt en som jag tyckte var superrolig hehehe. Det är härligt med teater, jag får sådan lust att själv ställa upp i en pjäs! Det var en härlig kväll, tack Carlos!
På torsdagen åkte jag till Alcalá för att skriva in mig i arbetsförmedlingen här och jag hade fått en karta för att hitta till det kontor jag tillhör på det andra kontoret där jag varit på måndagen och frågat. I alla fall, kontoret låg i en del av Alcalá som jag aldrig hade varit i men med hjälp av kartan hittade jag dit utan problem. Men eftersom jag hade karta hade jag inte tänkt på att kolla så mycket på husen för att minnas var jag hade gått och när jag skulle tillbaka till busstationen blev det lite värre med att lyckas hitta, hehe. Jag, dum som jag är, trodde att jag inte behövde kolla på kartan eftersom jag mindes ju hur jag hade gått innan, eller hur? Men nej, inte då, först tog jag fel väg direkt i rondellen som låg precis i närheten av arbetsförmedlingen, men det märkte jag och gick tillbaka. Sen svängde jag vänster i stället för höger längre fram på vägen eftersom "jag tyckte att det såg rätt ut", men nej, så där gick jag och svängde på måfå i typ en halvtimme innan jag tänkte, men Ida du har ju en karta!! haha så där stod jag med kartan och försökte orientera mig på någon gata långt ifrån där jag börjat, trodde jag, för jag valde att gå åt vänster till slut och då, efter en pytteliten stund, var jag tillbaka i samma rondell där jag börjat igen!!! hahaha och jag tänkte, "men gick jag inte förbi de här husen nyss?" och så skrattade jag högt åt mig själv när jag stod där i rondellen och pustade. Sen, tack och lov, kollade jag på kartan och svängde HÖGER för att komma rätt till bussen! inte för att det blev samma väg som jag kommit, men till bussen kom jag :O) vilken pärs! men sån är jag, och nu känner jag ju till en bra bit till av Alcalá till nästa gång!
Fredagen skrev jag hela dagen, Carlos pappa kom med Carlos efter jobbet och de drog ut ett rör till vattnet för att ställa tvättmaskinen ute på terassen. Det blev bra.
Igår gjorde vi lite av varje, Carlos höll på att fixa med garderoberna så att vi snart kan få i ordning på alla kläder, och jag städade lite, lagade mat och rättade på uppsatsen. På kvällen var vi på middag hos Anna, min kompis från min pluggtid i Skövde, och Ida Karlsson, också sen tiden i Skövde, var också där och en tjej från Belgien. Det var mysigt och jätteskoj att träffas. Ida har varit iväg några veckor i Asien och rest och vi kollade på kort och fick höra hennes äventyr, vad spännande! Jag vill också resa! :O) Jag fick en jättefin sjal av henne också som hon köpt på resan, tack så mycket!
Idag har vi varit hemma hela dagen och mest haft det mysigt. Imorgon ska jag bli klar med uppsatsen har jag tänkt, så vi får se hur det går. Nu blir det till att hoppa i säng!
Sov gott allihop!

Fin de mar!

tjejerna

Carlos

Efterrätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0